Stavba silnice R6 u Lubence je obnovená, práce začnou v říjnu

19. 09 2013 | Stavba čtyř kilometrů silnice R6 v úseku mezi Lubencem na Lounsku a Bošovem na Karlovarsku je obnovená. Práce na místě začnou od začátku října. Na dnešním jednání se starosty obcí, kterými silnice prochází, ředitel Správy Karlovy Vary Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martin Leichter. Stavba této části silnice spojující Prahu a Karlovy Vary začala v roce 2010, ještě ten rok stát pro nedostatek financí zastavil. Úsek dlouhý 4,2 kilometru by měl stát 1,65 miliardy korun bez DPH, hotový by měl být v říjnu 2015. 

O stavbě dalších částí ministerstvo dopravy ještě nerozhodlo. "R6 není tím úplně nejpalčivějším z pohledu celorepublikových potřeb. V celorepublikovém kontextu je čtyřpruh kapacitně předimenzován," řekl dnes starostům Martin Janeček z odboru strategie ministerstva dopravy. Nové úseky proto budou většinou plánované jako třípruhové s možností dobudování dalšího jízdního pruhu a rozdělení silnice středovými svodidly. Podle stávajícího plánu na čtyři pruhy budou většinou obchvaty obcí. 
    
Ministerstvu takové projektování zbývajících částí silnice R6 umožní zařadit stavbu do seznamu na případné čerpání evropských dotací. Cena silnice se třemi jízdními pruhy se dohaduje na 65 až 70 procent plánovaných čtyř pruhů. "Komise nám nedovolí financovat stavby, které by kapacitně neodpovídaly poptávce," dodal Janeček. Pozemky ale bude stát vykupovat už rovnou na čtyři pruhy. 
    
V roce 2015 by se mohly začít stavět obchvaty obcí na trase, pokud na ně ministerstvo dopravy dá peníze. Pro obchvaty Lubence, Krušovic a Řevničova se nyní vykupují pozemky. Mezi Lubencem a Bošovem, na stavbě obchvatu Lubence a u Nového Strašecí jsou navíc některé pozemky součástí církevního majetku požadovaného v restituci. O nich ŘSD v současné době jedná. 
    
V současné době je silnice vedená od pražského okruhu a Novým Strašecím jako rychlostní silnice dálničního typu. Mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary vede silnice 97 kilometrů na území Středočeského, částečně Ústeckého a Karlovarského kraje jako silnice první třídy se dvěma jízdními pruhy. Dalších 40 kilometrů mezi Karlovými Vary a Chebem je vedeno jako dálnice. 
 
zdroj: ČTK
 
.